به گزارش روابط عمومی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، در نشست هماندیشی فلسفه اسلامی برای کودکان (فابک)، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع استادان فلسفه اسلامی، متخصصان عرصه ادبیات داستانی و کارشناسان تعلیم و ترتیب با تاکید بر اهمیت موضوع فلسفه اسلامی برای کودکان اعلام کرد که این موضوع باید پایهای در تعلیم و ترتیب باشد.
دکتر حامد علامتی در نشست هماندیشی فلسفه اسلامی برای کودکان که 27 مهر 1402 در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد با تاکید بر اینکه اهمیت راهبردی تفکر بهویژه در عرصه تعلیم و تربیت کشور بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: امیدواریم این گونه جلسههای هماندیشی بتواند لبیکی بر فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه فلسفه اسلامی کودکان تاکنون کارهای مختلفی انجام شده، به تفاوتهای بین فلسفه برای کودک و فلسفه اسلامی برای کودک پرداخت و گفت: امیدواریم این اقدام مستمر و منسجم باشد و انتظار داریم خروجی این جلسه هماندیشی تبدیل به راهکاری عملیاتی در حوزه فلسفه اسلامی برای کودک باشد.
علامتی در ادامه افزود: کودکان ما باید بتوانند مهارت تفکر و تعقل را به دست آورند و در چارچوب نظام توحیدی بتوانند رشد کنند. فلسفه اسلامی برای کودک فرصتی است تا تفکر هدفمند و توحیدی در ذهن کودکان شکل گیرد.
او افزود: نگاه ما فقط در فلسفه اسلامی کودک نباید در حوزه تولید کتاب یا کار با کودک باشد بلکه برای ایجاد مبنایی در حوزه فلسفه اسلامی برای این گروه سنی، به دنبال اجرایی شدن راهکارها باشیم و این مهم نیازمند استمرار و پیگیری در این حوزه است.