هم اندیشی فلسفه اسلامی برای کودکان در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، هم اندیشی فلسفه اسلامی برای کودکان، پنجشنبه 27 مهر 1402 از ساعت 8 صبح در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام دکتر رضا غلامی رئیس شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانی به ترویج سبک زندگی اسلامی به جای جهان‌بینی اومانیستی تاکید کرد.

وی با بیان اهمیت توجه به فلسفه اسلامی برای کودک، اظهار کرد: در گذشته نیز فلسفه برای کودک وجود داشته و علیرغم اینکه افراد صاحبنظر در این حوزه به دنبال تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی نبودند اما متاسفانه و ناخواسته بخشی از نگرش غرب در تببین فلسفه برای کودکان وارد شد و جهان‌بینی اومانیستی به صورت تدریجی وارد تفکرات مخاطب شد. لذا ما بایستی به دنبال آشنایی کودکان با سبک زندگی اسلامی باشیم.
رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، با بیان اینکه بسیاری از افراد معتقدند که اجرا و ترویج فلسفه اسلامی برای کودکان کاری دشوار و حتی ناممکن است، ادامه داد: موضوع فلسفه اسلامی به ویژه برای کودکان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و متاسفانه علیرغم مطالبات مکرر ایشان تاکنون این موضوع به صورت ویژه پیگیری نشده است.
غلامی ادامه داد: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این موضوع طرح و مورد استقبال قرار گرفت و برگزاری نشست هم اندیشی فلسفه اسلامی برای کودکان نتیجه این تعامل است و امیدواریم با استمرار این گونه نشست‌ها و تبادل تجربیات به گام‌های اجرایی موثر دست یابیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *