لزوم توجه به مسکن چندنسلی از بُعد جامعه‌شناسی و روان‌شناسی

به گزارش روابط عمومی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، بیست و پنجمین کرسی علمی ترویجی مجمع با موضوع “ارتقاء پایداری اجتماعی در مسکن چندنسلی با تاکید بر انعطاف‌پذیری” با ارائه دکتر میترا غفوریان، استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران و حضورِ دبیر جلسه دکتر زهرا برزگر 6 خرداد 1402 در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

دکتر علی غفاری استادتمام دانشگاه شهید بهشتی و دکتر اسماعیل ضرغامی استادتمام دانشگاه شهید رجایی تهران از نقادان جلسه بودند. ضمن برگزاری جلسه، دکتر غفاری بر لزوم توجه به مسکن چندنسلی از بُعد جامعه‌شناسی و روان‌شناسی تاکید کردند و دکتر ضرغامی به نحوه‌ برون‌داد مسکن چندنسلی در حوزه اجرا و عمل اشاره کردند. درنهایت جلسه با بحث و بررسی دانشجویان حاضر خاتمه یافت.

One comment

  1. سلام علیکم
    کتاب تحقیقی « معماری مسکن معاصر از منظر اسلام» چاپ سال 1402، از میان 1200شاخصه( 800کد از منابع و 400کد از مصاحبه های میدانی)، به 10ارزش انسانی قرآنی رسیده است. که چنانچه این ارزشها در معماری و طراحی مسکن معاصر بکار گرفته شوند، انسان هایی با تراز قرآنی در این مسکن معاصر پرورش می یابند. این کتاب تجربه 40سال کار میدانی و بیش از 5سال کار تحقیقاتی بوده است.
    نگارش: دکتر میرزاعلی شیدانه مرید و احسان شیدانه مرید
    ۱۱.۳.۱۴۰۲
    **************** :همراه
    ایمیل: morid100@yahoo.com
    میرزاعلی شیدانه مرید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *